Stojí v řadě u pokladny, čekání, až pokladní skenuje vaše produkty a zaplacení celkové částky na kartě stroje. Stále více a více obchodů zjistit, že toto je již standardní. Od self-scan check-out do neviditelné platby prostřednictvím mobilní aplikace. Zákazník je stále více v řízení, ale také chce platit tak rychle, jak je to možné, a že nabízí příležitosti. Mluvili jsme o tom s Noor Pierik, Portfolio Manažer z CM Plateb.

Platební trh se rychle mění. Co je nejdůležitější trend pro vás?

"Platby jsou o pohodlí pro zákazníka. Chce si vybrat, jak zaplatí, a strávit co nejméně času jak je to možné tím, že dělá to. Vidíme, že poptávka po tření platby a 'neviditelná platby se zvyšuje. Platby se stávají důležitým neviditelné části v zákaznické cesty. Na jedné straně, zákazník chce mít plnou kontrolu nad platby, ale tam je také situace, kdy zákazník nechce ztrácet čas s platbou, například proto, že je ve spěchu, nebo proto, že je opakovat nákup. V tomto případě, je důležité, že platba běží 'automaticky' a společnosti musí nabídnout požadovanou úroveň pohodlí."

Co to pohodlí pro vás znamená?

"Na čem záleží nejvíce, je množství akcí, které zákazníci mají dělat, aby se platby. Mají čekat v řadě, dělat, mají zadejte osobní kód, a oni potřebují zvláštní způsob platby, např. platební nebo kreditní kartu? Platby mohou být jednodušší a bezpečnější, jak on-line a off-line, přepnutím do mobilu. Moderní spotřebitel očekává, nic méně od společnosti."

Jak společnosti reagují na to?

"Uber je rozpoznatelný příklad toho, jak "automatické" platby jsou iniciovaných prostřednictvím aplikace. Zaregistrujete jeden čas v app z obchodu nebo restaurace, po které už budete muset zadat všechny údaje pro platbu. To je důležitý fakt pro opakující se platby, jako je například předplatné nebo opakující se objednávky. Po registraci v aplikaci, mohou zákazníci snadno provádět platby, a pokud se ověření ještě musí konat, to může být provedeno rychle pomocí otisků prstů nebo dokonce i rozpoznávání obličeje. Tap-to-go řešení od Albert Heijn a CM.com je také velmi dobrý příklad. Po registraci v aplikaci, kterou již nebude obtěžovat s platební transakce, a budete moci opustit obchod s čerstvým croissantem v rámci 20 sekund."

Mluvíte o otisky prstů a rozpoznání obličeje. To, co je role biometrie v platbách?

"Placení může být jednodušší, s rozpoznávání obličeje, nebo zvuk svého hlasu. Ověřování je kontrola mnohem jednodušší a rychlejší pomocí biometrických prvků, pak se, například, uživatelské jméno a heslo. A také bezpečnější, jako je biometrie jsou jedinečné vlastnosti člověka."

Proč jsou takové metody ověřování důležité platby?

"Tyto jsou zvláště důležité v kontextu PSD2. Na PSD2 se očekává, že vstoupí v platnost v Nizozemsku, na začátku příštího roku. Složitá pravidla a vysoké požadavky na ověření mohou mít práh-zvýšení a převod-redukční účinek. PSD2 vyžaduje silné ověření klienta, což znamená, že budete muset udělat alespoň 2 ze 3 kontrol. Tyto kontroly jsou něco víš', 'něco máte" nebo "něco, co jste'. Biometrie se vyskytují v poslední kontrola. Stále můžete zvolit pro identifikaci s prostě něco, co víte, a něco, co máte, například uživatelské jméno a přihlašovací kód. Ale zadání hesla znovu a znovu může dostat otravné. Zejména proto, že to může být provedeno mnohem jednodušší. Biometrie jako metodu ověřování může provádět platby, méně komplikovaný pro zákazníka po příjezdu PSD2. "

Jsme teď mluvili především o výhody mobil pro spotřebitele. Jaká je výhoda pro firmy?

"Existuje celá řada velkých výhod. Samozřejmě, že je důležité zjednodušit platby pro spotřebitele a obohatit cesta zákazníka. To dělá to jednodušší pro zákazníka k nákupu (zvýšení konverzí) a svázat je, aby vaše značka (udržení zákazníků). Přepínač mobile nabízí také příležitosti pro úsporu nákladů. Ne více peněz, musí být vynaloženy na nákup, údržbu a pravidelnou výměnu karty, automaty a terminály. Ale důležitější je snad možnost mobile pro loajalitu zákazníků. Data přicházející z mobilních plateb, jako s in-app platby, dává vám cenný vhled do zákazníků a jak je dostat zpět do vašeho obchodu."

Jaké údaje máte na mysli?

"Pro mobilní platby, obvykle budete mít proces registrace, tak má zákazník vytvořit účet. To znamená, že můžete již požádat některé zajímavé údaje od zákazníka k měření chování. Jaké nákupy dělají, mají předplatné, na to, co to kupují a které kombinace? To dává podnikům možnost poskytovat lepší služby a učinit návrhy produktů na základě předchozího chování s daty řízený obchodu. S Zákaznických Dat Platformu, kterou může plně optimalizovat své služby založené na chování a profily zákazníků. Mobilní otevře nové dveře pro loajalitu a retenci."

Které platební řešení jsou nejvíce relevantní pro společnosti?

"V konečném důsledku, zákazník chce zjistit, jak platí. Společnosti, které chtějí služby jejich zákazníkům lepší mít více možností. Záleží také trochu na průmysl. Pokud máte webové stránky, můžete nabídnout mnoho různých platebních metod, v závislosti na potřebách vašich zákazníků. Můžete se také nechat zákazníky platit bez problémů s pomocí tokenizace (přičemž číslo karty z kreditní nebo debetní kartou je nahrazen token) pro opakované nákupy.

'Jít platebních řešení jsou stále více a více relevantní pro offline nakupování, pro rychlé a snadné in-app nákupy. QR platby mohou být také velmi zajímavé, například v pohostinství. Jednoduše objednat předem a zaplatit přes QR kód, v aplikaci, nebo přes příkaz sloupec. Zákazník přejde automaticky do bezpečného platebního prostředí, ze svého on-line bankovnictví na jeho vlastní mobilní telefon. Dokonce tip, že mohou být přidány. Roli platební sloupec je rostoucí v maloobchodním sektoru. Zákazník si vybere svůj produkt, skenuje QR kód s jeho telefon a přejde do bezpečného platebního prostředí."